Термин
У САД је појам „earthworks“ (земљани радови) употребљен на једној изложби у Галерији Виџинија у Њујорку 1968. године. У то је време је ова уметност постала платформа за теоретску и идеолошку измену мишљења. Ова продукција је интегрисана у пејзаж и користи природне процесе као ерозије и атмосферске утицаје ради стварања дела уметничког карактера.Катектеристике дела
Дела ленд- арта су по својим димензијама огромна и често су изискивала велике радове, и не могу се излагати у галеријама и музејима јер нису транспортабилна те су се за изложбе неретко користили материјали који су снимљени као фотографије, видео или филмски снимци. Тај ко је желео да види ова дела морао је да оде до њих. Ова дела се не излажу у парковима и пејзажу и она не употребљавају пејсаже као позадину у коју се уклапају већ сама постају пејсажи. Ова дела су димензија које се мере и у километрима и Михаел Хајзер је своје дело „Duble Negative“ радио помоћу динамита и помоћу багера. Уметници ленд- арта су били спонзорисани за своје скупе пројекте од стране приватних фондација. У Европској уметности ленд- арта у седамдесетим годинама он се оријентише на еколошке основе, те су у складу са схватањима о заштити природне околине и многа дела која се сматрају изразима ове уметности у основи се разликују од дела пионира америчког ленд- арта и настају као декоративни променљиви објекти у природи.Важан је утицај природе на уметничка дела ове уметности. Честе промене временских прилика и промене употребљеног материјала утичу на уметничка дела и настају динамичност и процеси те је документација помоћу фотографија јако значајна за праћење ових дуготрајних процеса.
No comments:
Post a Comment